Zostań pilotem
SZKOLENIE SAMOLOTOWE DO LICENCJI:
PILOT SAMOLOTOWY TURYSTYCZNY PPL(A)
Celem Kursu jest przygotowanie szkolonego ucznia pilota do pełnienia roli dowódcy statku powietrznego lub funkcji drugiego pilota w lotach z widocznością, na samolotach jednosilnikowych tłokowych lądowych.
Wymagania
- Dla wydania licencji należy mieć ukończone 17 rok życia,
jednak samo szkolenie można rozpocząć w wieku 16 lat
- Znajomość języka polskiego lub angielskiego co najmniej poziom 4 ICAO
- Orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 2 lub klasy 1
- Minimum 45 godzin lotu zgodnie z programem szkolenia
- Zaliczony państwowy egzamin teoretyczny i praktyczny na licencję
PILOT SAMOLOTOWY REKREACYJNY LAPL(A)
Celem kursu jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne szkolonego ucznia pilota do pełnienia funkcji pilota dowódcy
na samolotach lekkich LAPL(A) w zakresie klasy samolotów jednosilnikowych, tłokowych, lądowych lub motoszybowców turystycznych o maksymalnej masie startowej 2 000 kg, przewożących maksymalnie 3 pasażerów.
Wymagania
- Dla wydania licencji należy mieć ukończone 17 rok życia, jednak samo szkolenie można rozpocząć w wieku 16 lat
- Znajomość języka polskiego lub angielskiego co najmniej poziom 4 ICAO
- Orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 2 lub klasy 1
- Minimum 30 godzin lotu zgodnie z programem szkolenia
- Zaliczony państwowy egzamin teoretyczny i praktyczny na licencję
UPRAWNIENIA DODATKOWE:
LOTY NOCNE - VFR NOC
Celem szkolenia jest przekazanie szkolonym studentom, wiedzy oraz umiejętności sprawnego i bezpiecznego wykonywania lotów z widocznością w nocy.
Wymagania przed rozpoczęciem szkolenia
- Ważna licencja pilota PPL(A), LAPL(A)
- orzeczenie lotniczo-lekarskie Part-MED co najmniej II klasy zgodnie z wymogami FCL.
- Posiadanie kwalifikacji do lotów w dzień na wariancie samolotu, na którym ma się odbyć szkolenie w nocy,
- Ukończone podstawowe szkolenie w locie według wskazań przyrządów wymagane do wydania licencji PPL.
INSTRUKTOR SAMOLOTOWY FI(A)
Celem szkolenia jest uzyskanie umiejętności wykonywania czynności lotniczych na ziemi i w locie w zakresie i na poziomie wymaganym do wydania uprawnień instruktora samolotowego FI(A), a także przedłużenie lub wznowienie uprawnień instruktorskich.
Wymagania przed rozpoczęciem szkolenia
-
Osoba ubiegająca się o uprawnienie instruktora musi mieć ukończone co najmniej 18 lat,
-
zaliczony kurs teoretyczny na instruktora samolotowego,
-
10 godzin szkolenia w locie według wskazań przyrządów na samolocie,
-
20 godzin lotów nawigacyjnych VFR w charakterze pilota dowódcy,
-
posiadać conajmniej licencję PPL(A),
-
wykonany lot nawigacyjny VFR w charakterze pilota dowódcy na odległość co najmniej 540 km (300 mil morskich), w trakcie którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 różnych lotniskach,
-
posiadać co najmniej 15 godzin czasu lotu w charakterze pilota klasy lub typu statku powietrznego, na którym ma być prowadzone szkolenie w locie.
Pilot zawodowy CPL(A)
Licencja pilota zawodowego CPL(A) – Commercial Pilot Licence (Aeroplane) – uprawnia do wykonywania komercyjnych lotów w charakterze dowódcy na samolotach z załogą jednoosobową jak również do pełnienia funkcji drugiego pilota w zarobkowym transporcie lotniczym.
Wymagania przed rozpoczęciem szkolenia
-
Osoba ubiegająca się o uprawnienie instruktora musi mieć ukończone co najmniej 18 lat,
-
posiadać świadectwo lekarskie kategorii pierwszej (kat. I);
Oraz -
wykonać co najmniej 200 godzin nalotu ogólnego, na które musi składać się co najmniej:
-
100 godzin jako nalot dowódczy (PIC);
-
20 godzin [VFR] w lotach po trasie jako PIC w tym lot po trasie o długości co najmniej 300 NM (556km), podczas którego wykonano dwa lądowania z pełnym zatrzymaniem na dwóch różnych lotniskach, z których żadne nie jest lotniskiem odlotu;
-
10 godzin szkolenia w lotach wg wskazań przyrządów
-
5 godzin lotów w nocy- uprawnienie VFR noc wpisane do licencji PPL(A);
-